joi, 30 septembrie 2010

Ce fac daca imi pierd pasaportul pe durata procesului de emigrare?

Pasaport pierdut?
Ce fac daca îmi pierd pașaportul pe durata procesului de emigrare? Cum trebuie să procedez? Ar trebui să anunț imediat autoritățile canadiene, sau este mai bine să aștept momentul potrivit?
Iată câteva întrebări pe care sper să nu vi le puneți pe durata procesului de emigrare. Totuși, dacă acest lucru se întâmplă, haideți să vedem care ar fi soluțiile la care poți recurge. Soluția pe care trebuie s-o utilizați depinde în mare măsură de momentul în care constatați că vă lipsește pașaportul. De aceea voi împărți procesul de emigrare în etape.


1. Depunere dosar C.I.O. - înainte de primirea confirmării eligibilității: dacă constatați că vă lipsește pașaportul pe durata acestei faze, sfatul meu este să nu încercați să informați C.I.O. Demarați procedura pentru obținerea unui nou pașaport și așteptați răspunsul de la C.I.O. Sydney. Nu se justifică trimiterea unei copii a noului pașaport din următoarele motive:
- Pașaportul nu are rol în stabilirea eligibilității unui aplicant;
- În această fază dosarul dvs. nu are alocat încă un număr de dosar, sau, dacă dosarul are un număr, dvs. nu-l cunoașteți. Astfel, ofițerul C.I.O., va trebui să caute dosarul folosind numele dvs., ceea ce îi va lua ceva timp și sigur nu va fi încântat. Este foarte posibil să ignore plicul dvs., astfel încât la dosar rămâne vechiul pașaport.
2. După primirea email-ului în care vi se confirmă eligibilitatea - până la primirea codurilor de bare: dacă constatați că vă lipsește pașaportul pe durata acestei faze, aveți două posibilități. Prima ar fi să trimiteți o copie a noului pașaport către Visa Office menționând pe plic codul de dosar primit în mesajul email de la C.I.O. Trebuie să țineți cont că trimiterea dosarului de la Sydney la Visa Office poate dura și 2 săptămâni. A doua alternativă  este să așteptați până primiți codurile de bare. Aceste coduri de bare sunt folosite pentru comunicarea directă cu Visa Office și pentru identificare rapidă a dosarului dvs. . Veți observa că primiți un alt număr de dosar, probabil un număr intern alocat de Visa Office. Ambele coduri pot fi folosite pentru verificarea statusului aplicației dvs. prin aplicația CAS.
3. După primirea codurilor de bare - primirea invitației de a trimite pașapoartele pentru atașarea vizei: dacă constatați că vă lipsește pașaportul pe durata acestei faze, vă recomand să trimiteți o copie a noului pașaport către Visa Office, atațând pe plic codul de bare primit de la Visa Office. Verificați valabilitatea pașaportului dvs., pentru că în solicitarea de trimitere a pașapoartelor pentru atașarea vizei, se menționează că este necesar ca pașaportul să mai fie valabil cel puțin 12 luni. Dacă valabilitatea pașaportului dvs. este puțin mai mare de 12 luni, vă recomand să vă reînnoiți pașaportul. Astfel, în momentul în care ajungeți în Canada, veți avea un pașaport cu valabilitate mai mare. Țineți cont că este mai ușor și costă mai puțin, să obții pașaportul din țara de origine, decât aflându-vă în altă țară.
4. După primirea invitației de a trimite pașapoartele pentru atașarea vizei: în această fază nu mai este nevoie să trimiteți o nouă copie a pașaportului. Trimiteți direct noul pașaport pentru atașarea vizei. Noi am trebuit să schimbăm, în această fază, pașaportul copilului, deoarece nu mai avea 12 luni de valabilitate. Am întrebat printr-un email, la Visa Office, dacă este nevoie să mai trimitem o copie a noului pașaport, și ni s-a răspuns că nu, putem trimite direct noul pașaport.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu