marți, 21 septembrie 2010

Analize medicale (1/2)

Efectuarea analizelor medicale a fost cea de-a treia etapă importantă a procesului de emigrare. Noi am primit formularele medicale relativ repede (vezi Timeline), însă a durat aproximativ o lună până la momentul efectuării. Având în vedere volumul informațiilor, am decis să fac două posturi care tratează subiectul analize medicale. În primul voi prezenta modul în care au decurs analizele propriu-zise. În al doilea voi detalia partea ”logistică” legată de transport, cazare, costuri. Care au fost opțiunile și cum au decurs aceste analize, veți vedea în continuare.

Nu voi detalia aici (veți vedea în partea a doua) însă noi am ales să facem analizele medicale la Budapesta, la dna. dr. Zimmermann. Am ajuns la clinica dnei. Zimmermann la ora 9:55, programarea fiind la ora 10:00. La intrare ne-a întâmpinat un domn de la recepție, care nu vorbeşte limba engleză. Dar înțelege cuvintele magice, și anume "appointment" și "Zimmermann". S-a luminat la față, a dat din cap că a înţeles şi ne-a făcut semn să aşteptăm pe nişte scaune. L-am văzut că a sunat de pe un telefon, deci totul trebuia să fie ok. Am tot aşteptat până pe la 10:25, deja soția mă îndemna să mă duc, să-i reamintesc, poate nu a înțeles... Na, ce să fac, am mers la el să-i reamintesc, mi-a făcut semn că mai sună încă o dată. Pe la 10:35 a venit dna. doctor, ne-am prezentat şi ne-a condus către biroul dânsei. Nu un cabinet medical propriu-zis, mai degrabă un birou de lucru. 

Ne-a cerut formularele medicale și am predat probele de urină. Trebuie menționat că ne spusese la telefon să aducem noi probele de urină recoltate în dimineața respectivă. Apoi ne-a dat să completăm nişte formulare (în două exemplare), pentru fiecare aplicant cât şi pentru copil (completat de unul din aplicanti). Formularele au ca organizare, în secţiunea principală 3 coloane, în prima sunt 19 întrebări, a doua coloană conţine în dreptul fiecărei întrebări opţiunile No şi Yes, a treia coloană este un mare spaţiu liber în care dai detalii suplimentare dacă la vre-una din întrebări răspunzi cu Yes. În cazul nostru, pentru operaţia de apendicită se trece anul în care a fost efectuată, la fel şi pentru operaţia de tiroidă. Dna. dr. ne-a scris pe o foaie ce anume trebuie să scriem (parcă Appendectomy la operația de apendicită). Este bine să aveți cu voi o foaie A4 să i-o dați să scrie dânsa denumirea corectă (pentru cine nu are pregătire medicală), apoi treceți în formular
După ce am completat formularele, s-a uitat pe ele şi ne-a mai întrebat dacă în ultimii (parcă) 2 ani am fost în contact cu cinve cu Tuberculoză şi parcă hepatită. Răspunsul a fost clar nu. Ne-a cerut foile medicale legate de operaţia de tiroidă (ieşirea din spital, foaia de internare, etc.) Atenţie că acestea (sau altă operaţie mai importantă) trebuie să le aveţi şi traduse în engleză. Este suficientă o traducere simplă, făcută de voi, nu trebuie traducere autorizată sau mai ştiu eu ce. Eu le aveam în format electronic pe un stick usb şi nu le-am putut scoate pe PC-ul ei, pentru ca are o versiune veche de Word 2000, aşa că i le-am adus a doua zi dimineaţă. 
A urmat examenul propriu-zis, dezbrăcat până la brâu. Spatele, dacă ne doare pe undeva, gâtul, întins pe spate palpat pe burtă, luat tensiunea şi probă de sânge. Legat de sânge, am întrebat dacă sunt restricții de genul să nu mâncăm înainte și ne-a spus că teoretic putem mânca, dar să nu mâncăm grăsimi. Am ales până la urmă să nu mâncăm nimic. Copilul evident a mâncat de dimineată, nu i se recoltează sânge.

Pe soţie a întrebat-o de varice (a vrut să vadă şi picioarele), apoi ne-a întrebat dacă purtăm ochelari. I-am zis că nu şi asta a cam fost tot. În acest punct am plătit cei 320 euro; am întrebat dacă putem plăti acum, mai mult ca să scăpăm de o grijă, si dânsa a spus că putem plăti. Am avut cash 320 euro, doar cash se acceptă.
După această etapă ne-a condus la radiografie, care se află la subsolul clădirii. Nu se iese din clădire. Ne-a spus că trebuie să primim câte 1 CD pentru fiecare, a intrat dânsa şi a predat foile şi la ieşire ne-a zis că după ce terminăm să mergem la parter (1 etaj mai sus) la intrare şi de acolo dl. de la recepţie o anunţă. Am aşteptat vreo 20-25 min, a venit un domn care vorbea româneşte, ne-a luat pe rând, a făcut poza. După vreo 15 min, a ieşit tot el cu foile şi CD-urile şi ne-a condus până la parter la un alt cabinet unde a dat formularele şi CD-urile (probabil unui medic de specialitate). Am aşteptat vreo 10-15 min, a venit o dna. şi ne-a dat CD-urile şi formularele (pe care am observat că era o semnătura şi pe pagina 2 o listă lungă de posibile probleme, dar era bifată ultima opţine "None of the above". 
Am mers la intrare, i-am spus dl-ului de acolo că trebuie s-o sune pe dna. Zimmermann, a venit dânsa ne-a luat formularele şi CD-urile şi ne-a zis să o aşteptăm că trebuie să verifice dacă CD-ul este ok. După vreo 10-15 min a revenit, a zis că totul e ok. A doua zi după amiază ieşeau rezultatele de laborator şi a treia zi trimite rezultatele la Viena. 
Totul a durat până pe la ora 13:15 - 13:30. Dna. Zimmermann este foarte de treabă, orice nelămurire ai poţi întreba şi îţi răspunde. Cu excepţia drumului care poate fi destul de obositor, nu văd nici o problemă în a face acest examen medical la Budapesta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu