duminică, 26 septembrie 2010

Cat costa procesul de emigrare în Canada?

Cât costă procesul de emigrare?
După ce aţi luat decizia de începere a procesului de emigrare prin programul Skilled workers and professionals, una din principale întrebări pe care vi le veţi pune este "cât mă va costa?". Şi noi ne-am pus această întrebare dar nu am reuşit să ne facem la acel moment o idee clară. De aceea am decis să ţinem o evidenţă a acestor cheltuieli şi la final să vedem cât ne-a costat. Fiecare dosar de emigrare este unic şi în practică este dificil să găseşti 2 aplicaţii care să fi presupus costuri identice, chiar dacă vorbim de acelaşi număr de membri de familie. Există anumite costuri care sunt fixe şi sunt publice, dar mai sunt multe altele care apar pe parcurs.  În cele ce urmează, veţi vedea cât ne-a costat pe noi (2 adulţi + 1 copil minor). Tabelul detaliat şi informaţiile ajutătoare le veţi putea folosi pentru a vă face o "idee" legată de costurile procesului de emigrare.

Exemplu nostru este util în primul rând aplicanţilor a căror dosar include 2 adulţi şi un copil minor. Pentru a detalia cât mai bine costurile care apar, am creat trei categorii de cheltuieli.

Cheltuieli cu taxe oficiale
Cel mai  important factor care influenţează suma de bani pe care o veţi cheltui din momentul în care începeţi procedura de emigrare şi până în momentul obţinerii vizei în paşaport, este numărul membrilor de familie. Acest număr se reflectă în cele trei componente care "atârnă" cel mai greu în bugetul pe care va trebui să-l alocaţi pentru procedura de obţinere a vizei. În tabel aceste cheltuieli apar pe fundal galben.

1.Taxa de procesare a dosarului
Această taxă trebuie achitată odată cu trimiterea dosarului la CIO, Sydney, Nova Scotia. Cuantumul acestei taxe depinde de numărul membrilor de familie incluşi în aplicaţie. Noi am avut de plătit astfel:
- pentru fiecare membru de familie în vârstă de 22 ani sau mai mult SAU soţ/soţie/partener al aplicantului principal mai mic de 22 ani: $550
- pentru fiecare membru de familie mai mic de 22 de ani şi care nu este soţ/soţie/partener al aplicantului principal: $150
Pagina oficială: Applications for visas and permits (Canadian dollars)

2. Taxa aferentă examenului medical
Fiecare membru de familie va efectua un examen medical. Taxa aferentă acestui examen diferă de la un centru la altul, de aceea nu există o pagină oficială care prezinte valoarea acestei taxe (cel puţin în momentul creării acestui post). În România puteţi efectua examenul medical în Bucureşti sau Timişoara, însă puteţi să mergeţi să-l efectuaţi şi la Budapesta (vezi Analize medicale (2/2) ).
Noi am avut de achitat 130€ / adult şi 60€ / copil minor, în total 320 euro.
Pagină oficială: Medical exams

3. Taxa pentru dreptul de rezidenţă permanentă în Canada.
Această taxă se plăteşte în ultima fază a procesului de obţinere a vizei, în momentul în care ţi se solicită să trimiţi paşapoartele pentru aplicarea vizei. Taxa se plăteşte doar pentru aplicantul principal şi soţ/soţie/partener al aplicantului principal, copii nu plătesc. Noi urmează să plătim cât de curând, cuantumul acestei taxe este de 360€
Pagină oficială: Fees

Cheltuieli cu eligibilitatea
În cadrul acestei categorii intră toate cheltuielile efectuate pentru demonstrarea eligibilităţii. Nu există o listă fixă iar cel mai bun "ghid" este ... ghidul Visa office-specific forms. Fără a avea pretenţia că am listat toate opţiunile, în această categorie intră următoarele: înscrierea la examenul IELTS, caziere, autentificări notariale, traduceri autorizate, diplome de licenţă în plicul sigilat şi ştampilat de facultate, taxă curierat pentru expedierea dosarului, etc. Nu este obligatoriu ca toate cheltuielile pe care le-am avut noi la această categorie să le aveţi şi voi. Vă dau următoarele exemple de care s-ar putea să nu vă loviţi:
- emitere duplicat foaie matricolă. Da, ştiu.... Am pierdut-o, ce să fac? Să cer alta, evident. Pe bani, evident.
- solicitare cazier din Italia. Sper să nu aveţi nevoie de caziere din ţări în care aţi locuit mai mult de 6 luni. Iar dacă aveţi nevoie, să nu aveţi nevoie din Italia. Iar dacă aveţi nevoie din Italia .... pe un lucru puteţi conta sigur: nici Consulatul României din Milano, nici ambasada Italiei din Bucureşti nu vă vor ajuta cu nimic.
În tabel aceste cheltuieli apar pe fundal verde.

Cheltuieli auxiliare
În această categorie intră orice altă cheltuială care nu este nici taxă oficială, nici legată de eligibilitate. În cazul nostru, faptul că am ales să facem examenul medical la Budapesta a implicat nişte cheltuieli auxiliare, pe care nu le-am fi avut dacă efectuam examenul medical la Bucureşti.
În tabel aceste cheltuieli apar pe fundal albastru.

Ei bine, acum să tragem linie şi să adunăm. Pentru euro am folosit cursul BNR din ziua publicării postului (1euro = 4,2465 lei).Pentru taxa de procesare dosar care este exprimată în dolari canadieni, am folosit la total suma în lei trasă de pe card.

Denumire RON EUR CAD Notă
TOTAL 2969 1163 1250
 12.185 lei
Inscriere examen IELTS 650
Carte IELTS 80
Abonament tip Exams BritishCouncil 50
Taxa publicare anunt pierdere M.Of. 20
Taxa eliberare duplicat Foaie Matricola 200
Taxa bariera UPB 6
Achizitionare M.Of. 2
Copie legalizata Certificat Nastere 22
Declaratie legalizata Notar 48
Cerere Cazier Milano (posta, normal) 4 20
Expediere Dosar 1 prin DHL 272
Timbre Italia (fiscal + postale) 5 Obtinute cu ajutorul dl. Darabaneanu, mulţumesc încă o dată
Cazier Monza (posta, normal) 5
Taxa Procesare Dosar 1250 În lei suma la data tragerii a fost de 4278 lei
Timbre fiscale pt. cazier RO 6 2 timbre a 3 lei (sunt suficiente timbre de 2 lei, dacă găsiţi...)
Taxa eliberare carizere RO 20 2 x 10 lei, se plateste chiar si la regim normal
Taxa eliberare Extras Carte Funciara 20 Se elibereaza in 3 zile. Utilizat pentru dovedirea disponibilităţii fondurilor
Traducere Caziere Italia 134
Informatii firma ONRC 48
Poze pentru dosarul 2 52 14 lei x 3 persoane
Legalizari simple documente dosar 2 275
Traduceri documente dosar 2 1140 Traducerea a 38 pagini
Legalizari traduceri dosar 2 345
Taxa Analize Medicale 320
Cazare Budapesta 98 78€ cazarea 2 nopţi + 20€ parcarea 
Combustibil Bucureşti-Budapesta + retur 370 Distanţă de ~1650km
Vigneta Ungaria 18
Asigurari de drum 46
Taxa emitere pasaport copil 276 Paşapoartele trebuie să fie valabile minim 12 luni
Taxa rezidenta permanentă 720

5 comentarii:

  1. Multumim foarte mult de informatii . Sa fiti binecuvantati si fericiti, ptr ca se merita .

    RăspundețiȘtergere
  2. Va multumim pentru informatii,o viata frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru informatii si indrumari!!!mult succes pe mai departe!!

    RăspundețiȘtergere
  4. I want to immigrate to Canada but decided that I would first need a job. I found out about how the process works and need to find a job from LMIA positive company. I looked around but am having a difficult time finding LMIA job offers or even companies that might be interested in hiring overseas worker. Any suggestions where I can look?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Yes Paula It does take time to find these companies but they are out there. If you do searches on sites like kijij com and craigslist com you will occassionally find these type of jobs. Another site that focuses exclusively on LMIA jobs is jobsaloon. dot com.

      Ștergere